31 Temmuz 2008 Perşembe

GIZZZ ANAM

GIZZZ ANAM
Hasretininen yandım,yandım da seni;
Angara’ya irkenden vardım da seni,
Teyarenin ganadından aldım da seni,
Ölmeye mi geldiydin goşa goşa gız anam ?

Sen geliyon diye doldurdum kömür sobamı.
Daha görmediydin filan köydeki abamı.
Dört senedir mezerlikte bekleyen bubamı ;
Görmeye mi geldiydin goşa goşa gız anam?

Anan çok hasta çabık köye gel didiler.
Bu yollar var ya ,benim ömrümü yidiler.
Şubat ayazında seni soğuk suynan yudular.
Yunmaya mı geldiydin goşa goşa gız anam?

Sensiz virane buldum, sensiz yapıları.
Elimden alındı çocuk yüreğimin tapuları.
Cennet bahcalarına çıkan tüm gapıları;
Çalmaya mı geldiydin goşa goşa gız anam?

Meleklere söyledim ana senin adını;
Dedim cennette misafir edin Fatma gadını.
Bana ömrümün en acı ,en sert tokadını;
Vurmaya mı geldiydin goşa goşa gız anam?

En böyük sevdam,en doğrum ,en gerçeğim.
Bunu böyle bildim ,hep böyle bileceğim.
Gadife gadife bakan hüsnü Yusuf çiçeğim.
Solmaya mı geldiydin goşa goşa gız anam?

Angara’da beklerken seni ,saat başı sorduydum.
Havaalanının gapısında divan durduydum.
Seninle bahar olduydum ,bahar bulduydum.
Almaya mı geldiydin goşa goşa gız anam?

Barabar bazara gideceğidik unuttun mu gı?
Sevdalılar içinde biceciğidik unuttun mu gı?
Dizlerini ameliyat ideceğidik unuttun mu gı?
Gaçmaya mı geldiydin goşa goşa gız anam?

Çişmeler buz duttuydu ;anam sen geldiğinde.
Saçlarıma gar yağıyordu angara’ya indiğinde.
Ben gışı yaşamadım ki inan sen öldüğünde
Yakmaya mı geldiydin goşa goşa gız anam?

ibrahim ŞAŞMA

1 yorum:

Ufuk Demirsoy dedi ki...

merhaba üstadım

Ben Belçika'dan Ufuk. Sizinde katıldığınız Belçika Türk Dernekleri'nin düzenlediği Şiir ve Edebiyat gecesindeki şiir yarışmasına bende katılmıştım ve 3cü olmuştum. Sizin şiiriniz jüri özel ödülüne layık görülmüştü. Şiirinizi çok beğendim, gerçekten tam anlamıyla şiir olmuş. İnternette başka şiirleriniz var mı diye araştırırken burayı buldum. Gızz Anam da çok güzel. Ben Ankaralıyım ve daha çok şiiriniz okumak isterim varsa bir yerlerde. Tekrar gönlünüze sağlık diyorum. Saygılarımı sunuyorum. Ufuk Demirsoy
ufuk.demirsoy@gmail.com