12 Mayıs 2008 Pazartesi

BİLMESEYDİM SEVGİYİ

BİLMESEYDİM SEVGİYİ

Dipsiz derin kuyulardaydım.
Karanlıklarda.
Güneşi göremediğim oldu.
Maviyi bilemediğim.
İlmekler yapmasaydım sevgiden;
Ve tutunmasaydım sevgiye,
Çıkamayacaktım…

Sevgiye inanmasaydım;
Camlardan bakmayacaktım.
Penceremin pervazına ,
Kuru ekmek koymayacaktım.
Bir kuru soğanla doyan ben,
Sevgiyi bilmeseydim,
Doymayacaktım….

Mektuplar yazmayacaktım belki de.
Postacıların sırtından kalkacaktı yük.
Olmayacaktım böylesine dev;
Olmayacaktım böylesine büyük.
Şair olmayacaktım.
Şiiri tanımayacaktım.
Kalemim olmayacaktı.
Hatta kitabım.
Bir yalnızlığım,
Bir karanlığım olacaktı muhatabım.

Gideni beklemeyecektim.
Bilmeseydim sevgiyi.
Ardından ağlamayacak,
El sallamayacaktım.
Son treni beklemeyecek,
Peronlarda otobüs aramayacaktım.

Yağmurun tenime vurmasını ,
Saçlarıma yağmasını,
Sabah serininde güneşin doğmasını,
Bilmeyecektim.
Karadeniz’den Karamana ,
Sevdalar indirmeyecektim.
Süphan dağına benzetemeyecektim dudaklarını.
Saçlarına ak düştüğünü Erciyes’e.
Gözlerini Manavgat’a .
Yüreğimi tandır ateşine.

Papatyaları da sevmeyecektim.
Bilmeseydim sevgiyi.
Taç yapmayacaktım boynuna,
Fal bakmayacaktım .
İnanmayacaktım.

Sonra bilmeseydim sevgiyi,
Anamın ardından ağıtlar yakmayacak,
Sekiz ay oldu da ağlamayacaktım.
Camlarından bakmadığı,
Artık çilekli patikler örmediği evine,
Uğramayacaktım

Bahçemde çiçekler hükümsüz kalacaktı.
Sevgiyi bilmeseydim.
Gül dalında kuruyacak;
Yaprağına toz konacaktı.
Akşam serininde su vermeyecektim.
Temmuzun alevinde yanacaktı.

Sevgiyi bilmeseydim.
Bu bendeki ben ,ben değildi
Bak dağlar divan durdu
Saygısından eğildi

Gazetelerin ilk sayfasından;
Korkmayacaktım belki de.
Sevgiyi bilmeseydim.
Haber bültenlerinden ürkmeyecektim.
Çarpmayacaktı yüreğim.
Adapazarı’nda enkaz altında kalmayacak,
Düzce’de bir kasım ayında sarsılmayacaktım.

Oğlumu beklemeyecektim camda belki.
Köyden ha geldi ,
Ha gelecek diye.
Sokak başından;
Ha döndü ha dönecek diye.
Bakınmazdım çevreme belki.
Biri gözün aydın diyecek diye.

Bayrağım başım üzere.
Toprağım başım.
Cudi dağında üşüyenler
Mehmetler başım.
Sevmeseydim kaynamayacaktı kanım.
Böylesi kurban olunası;
Böyle sunulası olmazdı canım.
Sevmem mi hiç.
Sevmem mi.
Vatanım.Canım .
Cananım. Sultanım…….

Hiç yorum yok: